Tyloselim



Jeg bruger vand til næsten alt der skal limes på eller sammen. Nogen gange der det en fordel, at der er lidt mere, eller lidt stærkere hold en når man bare bruger vand. Feks når det er meget tunge ting jeg skal have til at sidde fast på siden af kagen feks. Det kan også være meget tynde ting der let smelter når jeg bruger vand. Endelig kan det også være at det er en fordel at det tager lidt hurtigere fat. Man kan bruge pasteuriseret æggehvide, men jeg kan bedre lide tyloselim. Du kan købe det færdigbladet eller som jeg vil vise her, blande det selv.

Du skal bruge tylosepulver
                kogt koldt vand
                           en teske
en beholder der kan skoldes

1.  kog og køl en kop vand
2.  vask og skold beholderen
3.   1 tsk tyllosepulver i beholderen
4. 30 tsk kogt koldt vand

sæt den på køl et lille døgn og se om konsistensen er god.
syntes du den er for vandet, kan du give den en smule mere pulver
eller for tyk, så en smule mere vand og lad den så igen et døgn for at
jævne. men det er nu sjældent jeg har været utilfreds.
Den kan holde en uge på køl.

                                         link til video


tylosepulver



Ingen kommentarer :

Send en kommentar