Marzarin kage

                                

Vådt:
200 g.     flormelis
200 g.     solsikkeolie el. majs olie
   4          æg

Tørt:
100 g       kartoffelmel
100 g.      hvedemel
200 g.      revet marcipan
    1  spsk bagepulver
                                                  
1. klip bagepapir så det passer til bunden af formen og smør formen med fedtstof
2. Tænd ovnen på 180 grader
3. Kom det våde i foodprocessor og blend sammen
4. Tilsæt marcipan i små klumper og blend jævnt
5.Rør melet og bagepulver sammen i en skål og tilsæt det
   ved lavere hastighed, og kun til det lige er blandet sammen.
Bages i midten af ovnen 
 
                         BAGETIDEN ER VEJLEDENDE
Tjæk efter 30 min er som regel færdig efter 40 til 50 min
en springform på 20 cm i diameter giver en høj kage
en på 25 giver en lavere kage 
to på 15 giver to høje kager
Obs.
Den kan bliver let brænd på toppen så skærm den evt med sølvpapir de sidste 10 min.
Den har det med at hæve meget på midten, så væd et viskestykke,
så meget det drypper lidt og læg om bageformen. Jeg har klippet viskestykker til så 
de passer i størrelse til mine forme. Det er ALTID en god ide at bruge våde viskestykker.

kildeangivelse

Ingen kommentarer :

Send en kommentar